دوشنبه , ۲۸ آبان ۱۳۹۷
خانه / مقالات سلامتی / ۱۰ دلیل مهم برای اینکه چرا پیاده‌روی برای سلامتی ضروری است!
favayede piaderavi
پیاده روی

۱۰ دلیل مهم برای اینکه چرا پیاده‌روی برای سلامتی ضروری است!

پیاده‌روی تنها ورزشی است که هزینه زیادی برای شما ایجاد نمی‌کند بااین‌حال فواید و تأثیرات مثبت پیاده‌روی شاید از بسیاری از ورزش‌های پرهزینه بیشتر باشد. شما با داشتن یک جفت کفش پیاده‌روی مناسب می‌توانید این ورزش را در هر مکان دلخواهی انجام دهید.

در این مقاله با تعدادی از فواید پیاده‌روی آشنا خواهید شد.

۱) پیاده‌روی قلب شمارا قوی می‌کند

پیاده‌روی و راه رفتن منظم خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را کاهش می‌دهد. پیاده‌روی یک ورزش بزرگ قلبی است که باعث کاهش سطح LDL کلسترول (بد) و افزایش سطوح HDL کلسترول (خوب) می‌شود. انجمن سکته می‌گوید که یک پیاده‌روی سریع ۳۰ دقیقه‌ای در هرروز به جلوگیری و کنترل فشارخون بالا که باعث سکته مغزی در افراد می‌شود کمک می‌کند. پیاده‌روی ۲۷ درصد خطر ابتلا به سکته مغزی را کاهش می‌دهد.

۲) پیاده‌روی به شما انرژی می‌بخشد

پیاده‌روی یکی از بهترین راه‌های دریافت انرژی در اطراف ماست. راه رفتن باعث بالا رفتن گردش خون و افزایش اکسیژن سلول‌های بدن می‌شود که این امر سبب می‌شود شما احساس هوشیاری، نشاط و سرزندگی بیشتری داشته باشید.

 

۳) پیاده‌روی باعث کاهش وزن می‌شود

شما حدود ۷۵ کالری را در پیاده‌روی با سرعت ۲ به مدت ۳۰ دقیقه می‌سوزانید. اگر سرعت خود را به ۳ برسانید ۹۹ کالری را می‌سوزانید. درحالی‌که سرعت خود را به ۴ برسانید، ۱۵۰ کالری بدن خود را سوزانده‌اید. (۱۵۰ کالری معادل ۳ کیک و یک شیرینی همراه مربا است)

 

10 فایده پیاده روی

 

 

 

۴) پیاده‌روی از زوال عقل و آلزایمر جلوگیری می‌کند

۱۰ کیلومتر پیاده‌روی در هر هفته برای افراد مسن از کوچک شدن مغز و کم شدن حافظه در طول سال جلوگیری می‌کند. ازآنجایی‌که در افراد بالای ۶۵ سال از هر ۱۴ نفر یک نفر, و در افراد بالای ۸۰ سال از هر ۶ نفر یک نفر به آلزایمر مبتلا می‌شود, لذا پیاده‌روی می‌تواند راهکار بسیار مناسبی برای حل این مشکل باشد.

 

۵) پیاده‌روی باعث افزایش ویتامین D در بدن می‌شود

همه ما نیاز داریم زمانی را در خارج از خانه و در زیر نور آفتاب سپری کنیم. بسیاری از مردم بریتانیا دچار کمبود ویتامین D در بدن خود هستند. ویتامین دی در سلامت استخوان و افزایش سیستم ایمنی بدن مؤثر است. پیاده‌روی یک روش عالی برای لذت بردن از بیرون و گرفتن ویتامین D از خورشید است.

 

۶) پیاده‌روی خطر ابتلا به بیماری را کاهش می‌دهد

عادت راه رفتن و پیاده‌روی به‌طور منظم خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را به میزان ۶۰ درصد کاهش می‌دهد. اگر شما یک سرگرمی فعال مانند پیاده‌روی داشته باشید به‌احتمال‌زیاد ۲۰ درصد کمتر به سرطان روده بزرگ، پستان و رحم مبتلا می‌شوید.

 

favayede piade ravi

 

 

 

۷) پیاده‌روی به شما شادی و نشاط می‌بخشد

راه رفتن منظم و پیاده‌روی باعث افزایش حوصله در انسان می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد پیاده‌روی از داروهای ضدافسردگی برای درمان و کاهش افسردگی مؤثرتر عمل می‌کند؛ بنابراین برای داشتن بهداشت روانی مثبت و کاهش استرس، داشتن برنامه منظم پیاده‌روی یکی از ضروریات زندگی روزمره است.

۸) پیاده‌روی عضلات شمارا تقویت می‌کند

پیاده‌روی باعث قوی‌تر شدن پاها، تقویت عضلات شکمی و حتی عضلات بازو می‌شود. این امر دامنه حرکات شمارا افزایش داده و موجب می‌شود فشار وزن از مفاصل به ماهیچه‌ها انتقال یابد. این فرایند به کاهش درد آرتروز کمک می‌کند.

۹) پیاده‌روی باعث تقویت مفاصل می‌شود

در غضروف مفاصل، هیچ‌گونه جریان مستقیم خون وجود ندارد؛ بنابراین غضروف از طریق سینویال یا از مایه مفصل که با حرکت کردن ایجاد می‌شود تغذیه می‌کند. تأثیری که از حرکت یا فشرده‌سازی مانند پیاده‌روی به دست می‌آید، رسیدن اکسیژن و مواد مغذی به غضروف است. اگر شما پیاده‌روی نکنید، غضروف‌های مفاصل خود را از تغذیه و رسیدن اکسیژن محروم کرده‌اید.

 

۱۰) پیاده‌روی باعث بهبود فرایند تنفس می‌شود

هنگام پیاده‌روی میزان تنفس شما افزایش می‌یابد. این امر باعث می‌شود اکسیژن بیشتری وارد جریان خون شده و به بدن شما در از بین بردن مواد زائد، بهبود سطح انرژی و افزایش توانایی درمان بیماری کمک کند.

favayede piade ravi

 

آیا PDF این مقاله را نیز می‌خواهید!

 

 

 

 

 

 

درباره ی admin

همچنین ببینید

۵ غذایی که چربی‌های بدن شما را می‌سوزانند!

آب لیمو: شاید شما نوشیدن آب گرم همراه با لیمو در صبح برای هضم بهتر …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *